Služby
Správa nemovitostí zahrnuje mnoho úkonů, pro které je třeba odborníků hned v několika oborech. Níže najdete podrobný seznam služeb správy budov, z nichž většina vyplývá z platných přepisů, a nemalá část optimalizuje výdaje majitele nemovitosti, společenství vlastníků nebo bytového družstva. ANESO, s.r.o. Praha 6 disponuje zkušenými pracovníky ve všech níže uvedených oblastech, jejichž odbornost a spolehlivost vám ušetří spoustu času, peněz i zbytečných starostí.
Správa nemovitostí od ANESO, s.r.o. - rozsah nabízených úkonů
ANESO, s.r.o. Praha 6 nabízí komplexní správu budov dle požadavku majitele, bytového družstva či společenství vlastníků v tomto standardním rozsahu:
- příprava uzavírání nájemních smluv (smluv na užívání bytu) k bytovým jednotkám ve svěřených nemovitostech a k svěřeným pozemkům dle pokynů vlastníka nebo společenství vlastníků, a to nejen pro lokalitu Praha 6
- evidence a sledování nájemních smluv (smluv na užívání bytu), ukončení jejich platnosti na základě pokynů vlastníka nebo společenství vlastníků
- vymáhání dlužného nájemného (příspěvku do fondu oprav) a úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytu a nebytových prostor, vyměřování poplatku z prodlení a podávání návrhů na zahájení soudního řízení
- provádění takových opatření, která povedou k nápravě v případech neoprávněného nakládání s nájemními prostory nebo v případech porušování pořádku a klidu v domě (viz § 711, odst.1, písmeno c. Občanského zákoníku)
- vedení a trvalá aktualizace a archivace technické evidence včetně pasportizace všech spravovaných domů, bytů a nebytových prostor prostřednictvím správního programu I-DES
- řádné a včasné poskytování služeb spojených s užíváním bytů a s nájmem nebytových prostor platícím nájemcům, zprostředkování všech služeb nezbytných pro chod objektů
- zajišťování povinností ukládaných právními, bezpečnostními, hygienickými a požárními předpisy
- smluvní zajišťování dodávky médií a servisní činnosti nezbytně nutné pro bezproblémový provoz domů, zejména el. energie, plynu, pevných paliv, vody, tepla a TUV, revizí a údržby výtahů, odvozu odpadků atd.
- placení faktur za dodávky služeb spojených s užíváním bytů ve stanovených termínech, kontrola správnosti fakturovaných částek
- zajišťování informací směrem k nájemcům o případném přerušení dodávek médií dle předchozího bodu, včetně uvedení důvodu přerušení
- smluvní zajištění pravidelného úklidu společných prostor domů a pozemků včetně údržby zeleně, nacházející se na pozemcích, a chodníků, přiléhajících ke spravovaným nemovitostem
- uplatňování a vymáhání (případně i soudní cestou) odstraňování závad a poškození, která byla způsobena v nemovitostech nájemci a osobami s nimi užívajícími byty a společné prostory nemovitostí
- kontrola bytových jednotek z hlediska jejich užívání stanoveným způsobem
- kontrola včasného placení stanoveného nájemného (příspěvku do fondu oprav) a úhrad za služby spojené s užíváním bytu nebo nebytových prostor
- zabezpečení údržby a běžných oprav nemovitostí v rozsahu vyplývajícím z obecně závazných právních předpisů
- zajišťování rozsáhlejších oprav (spolu s vlastníkem, nebo podle jeho pokynů):
- výběrové řízení na zhotovitele
- prověření a podepsání smlouvy o dílo
- provádění pravidelných kontrol postupu a kvality prací
- organizování kontrolních dnů
- přebírání hotového díla
- uplatňování případných reklamací v záruční době
- nepřetržitá havarijní služba zajišťovaná kvalitní externí firmou
- technické prohlídky, preventivní prohlídky a revize vyhrazených technických zařízení v souladu s platnými právními předpisy a příslušnými technickými normami
- předepisování a vybírání nájemného (příspěvku do fondu oprav) a úhrad za služby spojené s užíváním bytu a nebytových prostor od nájemců bytů a nebytových prostor v souladu s platnými právními předpisy, případně dle pokynů vlastníka a ve stanovených termínech
- provádění vyúčtování služeb na jednotlivé nájemce či jiné odběratele dle platných předpisů v termínu nejpozději do 30.4. následujícího roku, čímž se rozumí termín doručení nájemcům k připomínkování
- zajišťování provozu tepla tam, kde je teplo z centrálních zdrojů, domovních či blokových kotelen:
- zajišťování odečtů poměrových měřidel tepla a teplé užitkové vody vč. rozúčtování v souladu s vyhl.372/2001 Sb.
- zajišťování provozu lokálních i blokových kotelen a výměníkových stanic vč. obsluhy, v souladu s požadavky legislativních předpisů BOZ a životního prostředí
- zajišťování dodávek paliva a tepla vč. uzavírání smluv s dodavateli a z nich plynoucích povinností
- tvorba cenových kalkulací v souladu se zákonem o cenách a následnými cenovými předpisy, vztahujícími se k věcnému usměrňování cen
- zajišťování dodávek tepla z centrálních zdrojů tepla uzavírání smluv – vzhledem k lokalitě (Praha) - s Pražskou teplárenskou a.s., korekce odběrových diagramů tepla s dodavatelem, kontrola měsíční fakturace, roční vyhodnocování, vyúčtování nákladů na dodávku
- vedení účetnictví spojené se správou domů podle zvláštních předpisů
Podle požadavku vlastníka či společenství vlastníků můžeme dále zajistit:
- uzavření nebo připravení návrhu pojistné smlouvy
- pravidelné placení pojistného podle pojistné smlouvy
- uplatňování pojistného plnění na pojišťovně v případě pojistné události
- pravidelné placení za pronájem pozemku
- kompletní kontrolu předaných pasportů domu a bytů
- odborné převzetí domu do správy
- kontrolu platnosti předepsaných revizí a prověření odstranění stanovených závad
- kontrolu a převzetí předepsaných dokladů o domě.
Tento základní rozsah nabízené správy nemovitostí může být upraven dle požadavku vlastníka.
ANESO s.r.o. má na své náklady uzavřenou smlouvu na pojištění odpovědnosti za škody z vlastní podnikatelské činnosti, které by mohly vzniknout v souvislosti s výkonem správy nemovitostí ve výši 5 000 000,- Kč.
ANESO s.r.o. je schopno spolupracovat se zástupci vlastníků jednotek při zřízení právnické osoby podle zákona 103/2000 Sb.
Také zde společnost zajišťuje všechny výše uvedené činnosti související se správou objektu.